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est régie par une procédure spécifique à connaitre pour réussir un départ et éviter un accident ou une pénalité. Elle est définie dans les Instructions de Course et précisée si nécessaire lors du Briefing des Capitaines.
Les parcours sont définis par le Comité en fonction des conditions météorologiques (force du vent et direction). Il y a plusieurs parcours composés d’un enchaînement de marques (bouées) que chaque ba- teau doit franchir. C’est en fonction de ces informa- tions : parcours et conditions météorologiques que chaque bateau établi sa tactique et ses options, sans oublier d’essayer de prévoir quels seront les choix des concurrents ...
Une fois le départ donné, c’est un enchaînement de manœuvres, de réglages et de changements de voiles
The courses are defined by the Committee according to weather conditions (wind force and direction). There are several courses made up of a series of marks (buoys) that each boat must cross. It is based on this informa- tion: course and weather conditions that each boat establishes its tactics and options, without forgetting to try to predict what the competitors’ choices will be ...
Once the start is given, it is a sequence of maneuvers, adjustments and changes of sails which must be car- ried out in total harmony by all the members of the crew ... each error can be costly in terms of result and / or damage to the boat. During all these maneuvers, the boats adapt their strategies and options according to the weather conditions, their position and their competitors and the course. Generally, the race lasts between two and a half and four hours depending on the speed of the boats and the wind.
 qui doivent être réalisés en totale harmonie par tous les membres de l’équipage ... chaque erreur peut coûter cher en termes de résultat et/ou de dom- mages au bateau. Durant toutes ces manœuvres, les bateaux adaptent leurs stratégies et leurs options en fonction des conditions météorologiques, de leur position et de ses concurrents et du parcours. Gé- néralement la course dure entre deux heures et demi et 4 heures en fonction de la vitesse des bateaux et du vent.
Une fois la course terminée, les bateaux rentrent au port. Il faut alors ranger, nettoyer, lustrer, réparer si nécessaire ....
Puis c’est l’attente des décisions du Jury. En cas de non-respect des Règles de Course à la Voile pendant la course, un Jury vérifie et arbitre, à la demande
© Alexander PANZERI
Once the race is over, the boats return to port. It is then necessary to tidy up, clean, polish, repair if necessary....
Then it’s waiting time for the Jury’s decisions. In the event of non-compliance with the Racing Rules of Sailing during the race, a Jury checks and referees, at the request of the boat judged victim, the reality of the infringement and its cause, and establishes the respon- sibilities of each boat by penalizing (or not) the boats involved.
Once this period has elapsed, it is the proclamation of the long-awaited official results.
The fleet of participating boats is very disparate in size, type of rigging, age, construction.... They are divided into several Classes (Big Boats, Vintage Gaff, Vintage Bermudian and Classics) and each have a Handicap / Rating (established by international and national
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